گرامافون - Gramophone

گرامافون و هرآنچه مرتبط با ترن‌تیبل است اعم از صفحه٬ باند و هرآنچه پس از گرام خلق شد

گرامافون - Gramophone

گرامافون و هرآنچه مرتبط با ترن‌تیبل است اعم از صفحه٬ باند و هرآنچه پس از گرام خلق شد

گرامافون - Gramophone

گرامافون یکی از آلات و به جرأت وسیله ایست که انقلابی در موسیقی ایجاد کرد ٬ حال ما سعی داریم این وسیله ی محبوب دهه های قبل و از اجناس با ارزش این دوره به طور کامل و جامع به توضیح و بررسی این وسیله بپردازیم و وسایل مرتبط با آن را که از هرکجای دنیا موجود است برای شما معرفی و به فروش برسانیم . جهت حمایت از ما لطفا وب نوشت گرام را برای عزیزان خود به اشتراک بگذارید .

nakamichi dragon کاست دک ناکامیشی دراگون

با سلام خدمت همه ی خوانندگان عزیز وب نوشت گرامافون امروز رفتیم سراغ یکی از غول های دنیای کاست و دک ...

برترین کاست دکی که تابحال به دنیا معرفی شده و به جرأت دستگاهی که بی‌تکرار خواهد بود ٬ کاست دک دراگون از شرکت بسیار معتبر ناکامیشی .

حالا عزیزانی شاید درباره شرکت Nakamichi اطلاعاتی نداشته باشند ٬ منباب همین اول یه توضیح مختصری راجع به ناکامیشی میدم تا بعد به صورت مفصل به دراگون ناکامیشی بپردازیم . 


ناکامیشی nakamichi


شرکت ناکامیشی ژاپن ( Nakamichi )

یکی از معتبرترین ٬ بزرگترین و با کیفیت ترین تولید کننده های کاست های صوتی و دستگاه های کاست ٬ امپلی فایر و پری امپلیفایرهای دهه ۷۰ میلادی است .

جالب است بدانید این شرکت که در ژاپن بنیان شده و از سال ۱۹۴۸ پا به عرصه ی بزرگ دنیای صدا گذاشت تا سال ۱۹۷۰ فروش محسوسی در دستگاهای صوتی اش نداشت ! اما ناگهان در سال ۱۹۷۲ انفجاری در دنیای موسیقی رخ داد و این شرکت ژاپنی با تولید کاست های صوتی حضوری قدرتمند بر عرشه ی موزیک جهان گذاشت . 

از آن سال تا بحال این شرکت در تولید سیستم های صوتی Hi-Fi و سینمای صوتی خانگی مجزا ٬ سیستم های صوتی مینی ٬ مینی سیستم Hi-Fi و از ۱۹۹۹ نیز وارد تولید سیستم های صوتی خودرو شده است که البته درین زمنیه چندان موفق نبوده است .





دستگاه کاست دک قدیمی nakamichi

کاست ناکامیشی دراگون ( Cassette Deck Nakamichi Dragon )

از حق نگذریم بهترین کاست و البته کاملترین دک تولید شده در دنیا را میتوان دراگون نامگذاری کرد که قبل تر ناکامیشی(ناکامیچی) این کار را کرده و در ۱۹۸۲ این دک غول و بی نظیر را تولید کرده است . 

دک دراگون ناکامیشی یک کاست دک با ۳ هد اتوماتیک برگشتی (Auto Reverse) با قابلیت ضبط ٬ پخش ٬ ریورس حرفه ای کاست به صورت لحظه ای میباشد . ۳ هد موجود در دستگاه شامل ۱ هد ضبط (رکورد) ٬ ۱ هد پخش (‌پلی) و یک هد حذف (ایریس) میباشد .

این دک حرفه ای و کم‌نظیر یک جایگاه کاست داشته ٬ دارای ۴ چنل و ۲ ترک استریو میباشد .

سرعت نوار 4,8cm/s بوده که واقعا در نوبه ی خود شگفت انگیز است .

موتور دستگاه در محل کاست شامل ۲ چرخ تسمه ٬ ۱ حلقه ریل ٬ یک عدد خودکار زاویه (آزیموس) و یک مکانیزم سوپر حرفه ایست . 

پاسخ فرکانسی 20 به 22kHz را نیز در این دستگاه خواهیم داشت که البته این میزان مربوط به نوارهای فلزی هستش :) .

ضمنا یکی از نقاط قوت و مهندسی کارشده در این دستگاه میزان "وای" یا همان Wow و بال بال زدن دستگاه است که تقریبا 0.04% است ! این میزان در تست میانگین برترین دستگاه های دنیا که شامل همین دراگون ناکامیچی هم هست تقریبا 0.07% است ! یعنی نزدیک به دوبرابر ! که میزان دقت در بال بال زدن و وای دستگاه را نشان میدهد . ( واقعا ناکامیچی در کیفیت ٬ وضوح و نزدیکی صدا به واقعیت حرف اول رو در دنیا میزنه )

ورودی دستگاه 50mV خطی است . خروجی هم 1V هستش .

ابعاد دستگاه چیزی در حدود 450x135x300mm هستش . وزن سنگینی داره نزدیک به 10 کیلوگرم هستش .

قیمت جهانی دستگاه دراگون ناکامیشی(nakamichi) تقریبا از 1250 دلار شروع شده (تعمیری و اینا البته ) و ترو تمیزش تا 4 هزار دلار هم خرید و فروش میشه .

در ایران این دستگاه فقط چند دستگاه بیشتر نیست ( بخاطر قیمت بالاش بود که کسی سراغش نمیرفت ولی خب باید عاشق صدای درست و حسابی باشی تا حاضر شی همچین پولی بدی‌ ) .

سیستم های صوتی ناکامیچی ژاپن

عکس هایی که در بالا دیدید مربوط به دستگاه یکی از دوستان من هست که برای مدتی مهمان منزل بنده هست . 



این هم یک عکس بسیار زیبا از دک دراگون ناکامیشی p1160 ژاپن .

کاست دک دراگون ناکامیشی ژاپن

نظرات  (۱)

سلام 

قیمت این جواهر تو ایران چنده ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی