گرامافون - Gramophone

گرامافون و هرآنچه مرتبط با ترن‌تیبل است اعم از صفحه٬ باند و هرآنچه پس از گرام خلق شد

گرامافون - Gramophone

گرامافون و هرآنچه مرتبط با ترن‌تیبل است اعم از صفحه٬ باند و هرآنچه پس از گرام خلق شد

گرامافون - Gramophone

گرامافون یکی از آلات و به جرأت وسیله ایست که انقلابی در موسیقی ایجاد کرد ٬ حال ما سعی داریم این وسیله ی محبوب دهه های قبل و از اجناس با ارزش این دوره به طور کامل و جامع به توضیح و بررسی این وسیله بپردازیم و وسایل مرتبط با آن را که از هرکجای دنیا موجود است برای شما معرفی و به فروش برسانیم . جهت حمایت از ما لطفا وب نوشت گرام را برای عزیزان خود به اشتراک بگذارید .

قیمت گرامافون های قدیمی

سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۰۶ ب.ظ

قیمت گرامافون

گرامافون همیشه در بازار متنوع بوده است ٬ چه از دیرینه ای که بوجود آمد ٬ چه امروزه که کمیاب شده و شرکت هایی با طرح و رنگ گرامافون های قدیمی ٬ گرامافون های جدید دیجیتالی تولید میکنند که قابلیت های عجیبی هم دارد ! 

ولی بحث ما گرامافون های جدید و فلش خور نیست ٬ بحث در رابطه با قیمت گرامافون های قدیمی و اورجینال است ٬ دستگاهایی که بسیار با ارزش و حائز اهمیت ٬ فوق العاده با کیفیت و بی‌نظیر هستند و هنوز هم طرفدارهای خود را دارند .

ترن‌تیبل های قدیمی به چندگروه تقسیم میشدند : ژاپنی ٬ آلمانی ٬ امریکایی و انگلیسی هرچند تعدادی دیگر هم بود ولی این کشورها در تولید گرامافون یکه تازی میکردند ٬ مارک های بسیاری هم صف‌آرایی میکردند اعم از : فیلیپس ٬ تپاز ٬ بی‌اس‌آر و تورنس که این برندها طرفداران زیادی هم در بازار ایران داشته و هم اکنون نیز بهمراه دارد .

شروع قیمت گرامافون قدیمی را میتوان از صفر تا میلیون ها در نظر گرفت ٬ شاید بپرسید چرا از صفر وچرا تا میلیون ها ؟! زیرا قیمت گذاری روی برخی کالاها تقریبا ممکن نیست و بستگی به میزان علاقه ی شخص خریدار و بودجه ی درنظر گرفته شده برای خریدش را دارد ٬ شاید یک گرامافون خیلی قدیمی باشد ولی مشکلات فنی داشته باشد و غیرقابل استفاده باشد که مطمئنا قیمت آن بسیار افت میکند و شاید هم یک گرامافون قدیمی کاملا سالم و اصلا آکبند باشد که اصلا قابل قیمت گذاری نیست ٬ بگذریم بهرحال کلیات قیمت گذاری روی گرامافون را مورد بررسی قرار دادیم .

قیمت گرامافون به دلار اگر قرار باشد محاسبه شود راحت تر است ٬ چراکه گرامافون نیز بازاری با فراز و نشیب هرچند کم ولی درجریانی دارد ٬ یعنی قیمتش ممکن است چند دلاری تغییر کند هرچند قیمت تغییر یافته ی آن محسوس نیست ولی در سایت های دست دوم فروشی مثل ebay قیمت هایشان را در خصوص گرامافون بعضا بعد از مدتی تغییر میدهند علت هم کاملا گویاست ٬ شاید این موضوع به گوش شما نخورده باشد ولی فروشنده های گرامافون در دنیا قیمت هایشان را مثلا روزی ۱۰۰ دلار میگذارند و یک روز ناگهان ۱۵۰ دلار میشود ! آیا به نظر شما این تفاوت قیمت ناگهانی سرمنشاء چیست‌؟

قیمت گرامافون های قدیمی در ایران تقریبا از ۱۵۰ هزارتومان شروع میشود و گاها تا ۲۰ میلیون تومان هم قیمت گذاری میشود .

قیمت گرامافون های Maste Voice انگلیسی تقریبا بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان در چرخش است . همانطور گرامافون های روسی شیپوری قیمتی حدود ۸ میلیون تومان دارند . 

بعضا قیمت گرام های thorense که بسیار شکیل ٬ با کیفیت و کلاسیک است مابین ۱ تا ۴ میلیون تومان خرید و فروش شده است . 

دستگاه های گرامافون هندلی قیمت هایی از ۳۰۰ هزارتومان دارند تا هرآنچه دستگاه تمیزتر ٬ قدیمی تر ٬ اکازیون تر و به قولی آنتیک‌تر باشد !

turntable (گرامافون) های ویکتوریا ( Victoria ) آمریکا نیز در بازار ایران یافت میشود و تخمین حدودی قیمت آنها چیزی فراتر از ۵ میلیون تومان است .

بهرحال اگر در قیمت‌گذاری گرامافون شک و شبه داشتید میتوانید از ما بپرسید تا پس از بررسی دقیق دستگاه گرامافون شما قیمت حدودی دستگاه‌تان را به شما بگوییم تا با خیالی راحت بتوانید آن را معامله کنید . 


با تشکر - مدیر گرامافون.بلاگ.آی‌آر - کپی برداری فقط با ذکر نام و لینک » گرامافون « مجاز میباشد 


نظرات  (۴)

سلام ممنون از اطلاعاتی که می فرمایید راستش من قراره گرامافونی بگیرم که معروفه به نوع شیپوری ایستاده و  فلش و سی دی و دی وی دی رو ساپورت می کنه قیمتش هم حدود 1600000 نومنه چینی هستش بنظر شما این چینی ها دوام دارن؟! خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید با سپاس
پاسخ:
سلام دوست خوب من .
این مدلی که میفرمایید چندان جالب نیست .
سعی کنید در خرید گرام دقت بفرمایید ٬ مدل های چینی بسیار بی کیفیت و بی ارزش هستند .
گرام کمدی دارم که قدیمی است و دارای دو باند بزرگ سرخود و سوزنش خراب شده .می خواستم قیمت گذاری بشه
پاسخ:
سلام .
محبت کنید تصاویرش رو در تلگرام برام ارسال کنید .
تلگرام » telegram.me/aghahatami
۲۴ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۵۵ علی حمزه زاده
یه گرام مارک بوش دارم قیمتش چنده وهمین طور یه ضبط قدیمی فلیپس ظاهرا سالم هم نیستن چون ازشون سر در نمیارم..متشکرم
پاسخ:
سلام جناب حمزه زاده گرامی 
لطف بفرمایید شماره تماس یا آی دی تلگرامتون رو در اختیار قرار بدید راهنماییتون کنم قربان
سلام وقت بخیر
گرامافون ژاپنی قدیمی trio دارم میخواستم قیمتش رو بدونم ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی